关于我 ABOUT ME

半夜看我14岁写的我的档案,笑得东歪西倒,也太无厘头太幼稚了T_T  4年就这么过去了,也是时候换个新档案。

我是来自马来西亚的陈安时,13岁时给自己取了个“siao麻雀”的网名,"siao"是"kisiao"的siao,至于为什么会取这个名字在这里就不多做解释了(参考旧档案)。我出生于1996年2月11日,是个拥有超然态度的典型水瓶座女孩。今年20岁,从隆中华独中毕业,现在正在新加坡南洋理工大学(NTU)读心理学系。

我拥有广泛的兴趣和喜好,最喜欢用着文字诉说我对生命的热忱。14岁时受大马中文部落 赏识获得最佳幽默趣味部落格奖 ,再很幸运地被中国报  找上当优学副刊的专栏作者。这些年来,我阅读各种书籍,意愿揣摩艰涩的文字,想让自己在文字方面更成熟。曾一度为自己无法掌握唯美式文学而懊恼,却发现对于自己在这个阶段,还是最适合以我那种天塌下来都依然嘻皮笑脸的乐观坚强散播更多的正能量。会经历的,会改变的,就顺其自然吧。

我喜欢奔跑,15岁在越野赛跑获得第一名后,终于加入了隆中华田径校队,更在2013年的运动会获得全场最佳女运动员。渐渐地我发现,相比于完美轮廓的跑道,我更喜欢曲折不平的道路;渐渐地我发现,原来在这社会中很多人都愿意为了名次彼此防备彼此伤害。我不喜欢,也不愿意,我只想单纯地、自由自在地奔跑。

我曾经学过游泳,现在却忘了如何正确地游泳;
我曾经学过画画,所持的画画技术画出来的东西却纯粹只能归为涂鸦。
我曾经学过钢琴吉他,于去年通过了我的钢琴第八级,停止吉他课程后也依然继续上网自学。很庆幸自己依然坚持对音乐的喜好,也很感谢音乐一直以来的陪伴。现在有想要自学小提琴的新意愿。对了,我没有一把很棒的嗓子,却喜欢乱哼乱唱


我喜欢半夜喝咖啡,喜欢各种甜点也最喜欢巧克力
我喜欢和小孩子打成一片,也喜欢小动物
有人说我好像什么都喜欢,简直饥不择食。嘿,什么饥不择食那么难听喔哈哈哈,
我只是学会接触和享受生活中的美好和不美好,更仔细珍惜一切的小美好。
于是我自行存钱购买了一架单眼,希望用着摄影定格当下的回忆,
希望踏出世界,拥抱更多的经历,拥抱一个更好的自己。

小小麻雀,怎么可能没幻想过变成凤凰?
不过现在依然未变凤凰的我,只希望用着我轻快的小脚步,踏上每一片土地,以不同的角度观望生活,诠释一个属于自己、独一无二的人生。

I stumbled across my old profile in the midnight,laughing on my own naive introduction.4 years just passed in a blink of an eye,and it's time for a new profile.

I am Tang An Shi from Malaysia,having a web name as "Siao Sparrow"(it's "siao" from "kisiao").I was born on the 11th of February 1996,it leads me having a 100% Aquarius girl traits.I am 18 this year,just graduated from Chong Hwa Independent High School.

I have a wide variety of interests and hobbies,telling all my spontaneous passions with words is one of my favourite hobby.I was awarded the Best Humorous Blog by MYBLOGGERCON during my age of 14.Next,I was lucky to get a position as a column writer for Chinapress.More than once I fathomed how to write in a more mature and grown-up style,but after all the pondering,I figured out that the "over optimistic me" is still best in writing articles that spread positive energy.I am easy to laughter,good at turning lemons to lemonade and not hesitating to start projects that excite.

I love running.After getting champion in the 2011 CHKL Jogathon,I joined in the CHKL Track and Field Team.During Sport Day 2013,I was awarded with the Best Female Athletes.


I learnt swimming,yet forgot how to swim well;
I learnt drawing,but my arts could only count as scribbling;
I learnt piano and guitar,happy that I passed my piano Grade 8 last year,in the same time still continue learning guitar online.Proud to say that music is my best friend.Oh yeah,I do sing.(probably not too good :b)

I love drinking coffee in the midnight(A nocturnal weirdo :P);
I love eating desserts especially chocolates;
I love being together with small children,love being extremely comfortable with the purest souls;
I love pet,had a pet hamster,long for a pet dog since 4,small animals are just too cute;
Someone said that I seemed to like everything in life,
I can say I just know how to enjoy every good and bad in days,attentively appreciating every little stuffs.
That is why I bought my own DSLR,using photography to capture memories,
hoping to travel around the world,
to get more experience and knowledge,
to embrace a better me.

Once a sparrow had fantasy about transforming into a phoenix,
but now this little sparrow,
just simply wish to fly upon the winds and step on every different land,
using different perspective to look through the world,
interpreting her unique life.

Share:

2 comments